Strigoiul: streamerul de jucărie

20 Feb, 2012 |

Ideea unui streamer pentru avat, pentru că aceasta a fost ținta pentru care l-am făcut pe primul, a venit ca o alternativă la pescuitul cu lingura oscilantă albă.

Cum în anul 2001 m-am mutat din Dej în satul Mânăstirea, distanța dintre mine și locul bun de avați s-a micșorat la doar zece minute de mers pe jos, adică până sub barajul din localitatea respectivă. Mi-am facut un streamer (fără surse de inspirație pentru că nu aveam acces la Internet) din pene albe de gâscă. Aveam destule. Legate simplu pe un cârlig cerclat în prealabil cu tinsel argintiu. Ceva foarte simplu. Mi-am luat inima în dinți și am plecat la pescuit înarmat cu acel streamer, avații neștiind ce urmează. Am ajuns pe apă și am început să arunc în locurile unde bătea avatul. Sigur că aruncările mele erau susținute, din toate puterile, de pe celalalt mal de un grup de pescari. “Băăă, nu este păstrav aici!” sau “Unde ți-s boii, dacă tot scorbăcești?” sau “Îl mănânc dacă prinzi pește cu biciul ăla!”
Eu, norocos din fire (în acest domeniu), am agățat un avat frumos destul de repede. S-a lăsat tăcere. Nici mie nu-mi venea să cred, d-apoi lor. După aceea nu s-a mai auzit decât firul de muscă cum zboară prin aer. Credeți-mă că dacă închid ochii văd toată acea zi în detaliu. De atunci, am adunat multe prietenii pe apă, în acel loc. Am avut partide deosebite la avat. Cât despre streamer, a evoluat și el, cu ajutorul prietenului meu Petru Dima și bineînțeles a Internetului. Personajul principal care apare în imagini are mai multe costume de scenă. Câteodată este alb complet, câteodată predomină mai mult verde, câteodată îi pun ochi. Întotdeauna îi pun ceva flash sau holografic, roșu nefiind obligatoriu. Depinde de starea de spirit. A mea sau a peștelui.

Materiale:

• Carlig: Varivas 2
  • Ață montaj albă  8/0
  • Tinsel holographic
  • Dubbing pearl
  • Dubbing melană din interior de jucărie de pluș (proveniență Maia)
  • Aripa:
    –   păr artificial de la cățelusul de pluș (proveniență Maia)
    –   păr artificial verde deschis de la papușă Barbie (proveniență Maia)
    –  păr artificial negru din coadă de căluț de pluș (proveniență Maia)
  • Branhiile:  Șnur roșu, smuls de la un ciucure roșu  (proveniență Maia)
  • Dungile:  marker permanent negru
  • Întăritor:
    – lac de unghii transparent
    – horincă de prune (proveniență Mânăstirea)
  • Ochi 3D

Cârlig Varivas nr.2 pentru pești serioși.

Ață albă de montaj, matisez jumătate din lungimea tijei carligului. În acest stadiu este necesară consumarea unui păhărel mic de horincă.

Cu tinsel holografic matisez restul carligului.

Matisaj cu tinsel holografic finalizat, întărit cu un pic de lac transparent.

Prind un fir de nylon (0,14, să nu fie gros), dupa ce l-am turtit între dinți, să fie plat pe partea pe care îl prind pe cârlig cu ață de montaj.

Pe ață de montaj, prins în dubbing, material alb sintetic din burta unei jucarii de pluș.

În ultimul strat de dubbing pun niște material pearl.

După terminarea dubbingului, dau câteva spire cu nylonul, să-l fixez mai bine.

Apoi îl scămoșez cu un ac și cu o perie de dinți peste dubbing ca să arate ca un abdomen de peștițor. E timpul pentru încă un păharel de horincă. Se naște fiara pe cârlig.

Se montează aripa din păr de cațelus de pluș ce are fire sintetice albe, lungi de 10-7cm.

Peste aripa albă se pun alte fibre sintetice verzi, mai lungi decât cele albe și mai puține, smulse din scalpul unei papuși frumoase.

Pe lateral se prind unul sau două fire de tinsel holografic, lungi cât aripa albă.

Ultimele fire sintetice (reprezentând spatele) sunt de culoare neagră și sunt provenite din coada unui căluț de jucărie, mai lungi și mai puține decât cele verzi.

Cu un marker negru permanent, se fac dungi pe aripa albă. Asta se face după ce s-a matisat aripa albă, dar am uitat și le-am desenat în faza aceasta.

Șnurul roșu este de la un ciucure de căciula, proprietară Maia. Se pune lateral sau sub bărbie.

Cam așa arată după ce se taie ,,ciucurele''. Câteodată mă opresc aici. Depinde câte pahare de horincă am beut. Ah, bine că mi-am amintit.

Ochi 3D, holbați un pic, știind deja că avatul este pe urmele lui.

Maia: "Lasă-mi jucăriile în pace!"

Incheiere:

Mai in gluma, mai in serios, cu modelul acesta de streamer si alte derivatii am prins, clean, avat si salau. Somnul inca-l mai asteapta. Am prieteni care il folosesc la spinning, in fata oscilantei sau rotativei cate unul sau doi pusi pe saltatoare, foarte atragatoare montura pentru avat. Si vorba aia, nu iutati ca la pescuitul se mai pune si un pic de ,,Noroc” in streamer.

Flyfishing

About the author

M-am născut lângă un tată blinkerist, am crescut pe malul Someșului, și m-am maturizat cu pescuitul la muscă, activitate care mi-a adus o mulțime de prieteni de suflet .

18 Responses to “Strigoiul: streamerul de jucărie”

1. Remus says:

Ptiu! Asta e Ucigaltoaca!!! si mai e si spurcat in bautura!

2. romulus says:

Ce spurcat? Putin spus, face scandaluri prin apa, se bate cu avatul, cu cleanul, cu salaul, chiar si cu stiuca, depinde cat a luat la masea

3. Petru says:

Povestea cu “linistea’ ce sa lasat in gupul mistocarilor este un efect cunoscut. 🙂 Vin si eu cu ex. inn curand. Strigoiul este super ca si compozitie. Iar faptul ca este sintetic il face sa aibe calitatile ideale de a varia dimensiunea fara ca sa devina greu de lansat. Ce in schimb mi se pare ca poate sa lipseasca este carligul de streamer. Este ok in ape repezi dar atarna in ape moi. Un carlig ca cel de crap cu tija scurta este ce mie cel putin mi se pare mai “universal”. Cat despre intepare nu trebuie sa va faceti probleme. Muscatura de avat este “brutala” si ori cat ar fi musca de lunga si carligul de scurt in tije el se inteapa … daca deschiderea este suficienta. 🙂

• Codrut iFish says:

Capul destul de bogat in material si ata de montaj, plus ochii lipiti cu epoxy, cred ca il echilibreaza suficient ba chiar il poate face “greu de cap”. Eu nu am avut niciodata probleme.

4. Ghenadie says:

ptiu drace, acum mi-am dat seama de ce ochii la voblerele mele sunt strambi…. mama ei de vodka 🙂
    sa va fie rusine, asemenea jucarii ma fac sa ma gandesc tot mai des la pescuitul la musca… si nu e deloc bine pentru mine

5. remus says:

Cuvintele lui Romi din deschidere mi-au adus aminte de o intamplare din acele vremuri. Singur cum umblam atunci pe Somes, auzeam ce vorbesc aia de pe partea cealalta. Si la un moment dat aud pe unu zicand: “Uite ma pe ala, ca da la pastrav!” M-am gandit “Uite ma ce face bautura din om” si abia pe urma mi-a cazut fisa. Am dat vegetatia la o parte sa pot vedea in josul apei si acolo era Romi bagat in mijlocul Somesului. Pe unu dintre cei de pe partea cealalta il cunosteam, era vecin cu bunica. Cand venea de la pescuit, toate ii atranau din ranita, el era pe la etajul intai si firele cu monturile de pluta si stationar erau pe la parter. Bineinteles, beat-lemn!

• Codrut iFish says:

Draguta, te rog frumos, asta cu trasul sculelor pe scari precum parasuta pe deal este catalogata ca si arta vizuala acum. Un poster, un bumper sticker, un desen pe perete sau chiar un semn de circulatie. Nu exista vreo poza prin vecini? Ca-l transform presto in logo si-l proptesc ca si indentitate vizuala de nu se vede! Ce mama dracului ca facem asta de douazeci de ani!

• Remus says:

poate ii face romi o vizita. omu cred ca e sarit bine de 60 de ani. tractorist de meserie a lucrat si pe la batranu’ daca nu ma insel. anu trecut mama s-a intalnit cu nevasta-sa si zicea ca a curatat de balari si rachiti o bucata din malul Somesului si si-a facut o gradina de 7 ari (mi-a si trimis o rosie de juma de kil si extrem de gustoasa). Printesele cand se casatoresc sunt modeste cu trenele lor …

• Remus iFish says:

probabil ca la el in gradina o sa parcam luntrea

6. romulus says:

El era in casa in pat, imbracat si tu riscai daca urcai scarile sa te agati in carlige si plumbi. Ce contra ti-ar mai fi dat din pat.

7. Calin says:

Foarte tare ideea! Am recurs si eu adesea la tot felul de materiale ciudate. Snur intins!!!

8. romulus says:

da Calin, ai dreptate cateodata materialele neconventionale isi fac foarte bine ,,treaba ”

9. teu says:

s-au si vazut rezultatele ieri ,streamer adevarat nu povesti,dar i-ati stricat jucariile fetei

10. romulus says:

da, am petrecut impreuna cateva ore frumoase pe rau, in fiecare zi invatam ceva in partidele de pescuit