Bibaniada de pe Valea Argovei

19 Jun, 2012 |

De multă vreme mi-am dorit o nouă bibaniadă pe Valea Argovei. Trecuse un an de la ultima partidă în care luasem în calcul doar bibanul şi a fost o partidă pe cinste. În acest an, pe Valea Argovei, vreo patru partide au fost numai la şalău, iar în penultima câţiva bibani frumoşi care n-au ratat plasticele de 7 cm mi-au dat idei. Venise vremea unei alte partide dedicată 100% bibanului.

Acum câteva zile am decis să dedic o nouă partidă de pescuit pe Valea Argovei şi bibanul era pe ordinea de zi. Adevărat, am avut pregătită şi lanseta de şalău aşa că am intrat pe apă având două ţinte precise, cu un plus de partea bibanului.
Împreună cu colegul Mugurel am testat pentru început drumul scufundat din faţa pontonului. De la primele lansări bibanii de 300-400 g au atacat încontinuu. Fie că a fost vorba de un jig de 2-3 grame cu plastice de 2,5-3 cm fie că am folosit pentru şalău jig de 7 g cu plastice de 7cm, bibanii n-au iertat nimic. Practic, la fiecare lansare o muşcătură era inevitabilă.

Cele mai productive au fost nişte gruburi Yum de 3 cm (roşu cu alb şi portocalii) şi Bass Assassin Pro Tiny culoare chartreuse. De la drumul scufundat am trecut la etapa platou, cel situat în faţa zonei de campare pentru concursurile campionatului naţional de spinning, dar acolo atacurile au fost mai rare. N-am stat prea mult prin zonă şi ne-am deplasat pe un alt drum scufundat, cel din faţa barajului de la Frăsinet.

Acolo distracţia a continuat şi bibanii au atacat neîncetat practic orice, dar şi şalăii au fost destul de energici. N-au fost mulţi la număr, mă refer la cei de peste 1 kg, dar cei care au atacat au făcut-o din plin. Lovituri puternice, atacuri aproape la fiecare aruncare şi cam la tot felul de plastice, fie shad-uri ori gruburi.
Pentru şalău o bună opţiune a fost Ecogear Grassminnow M, culoarea portocalie cu glitter negru şi si un jerk minnow de la Big Bait Baits, culoare chartreuse. Am mai încercat şi alte plastice, dar cu mai mult sau mai puţin succes.

În ultima parte a zilei ne-am reîntors pe drumul scufundat de la debarcader unde am avut din nou parte de multe atacuri, practic, la fiecare aruncare. A fost o zi cu zeci şi teci de atacuri, multe dintre ele soldate cu bibani frumoşi, nici unul sub 200 g, cu şalăi plini de viaţă, dar puţini punctabili şi chiar dacă soarele a fost ucigător, a meritat din plin aventura pe Valea Argovei, unde răpitorii şi-au revenit la viaţă şi mai ales bibanii, care au atacat fără milă.

Locuri, Spinning

About the author

Adept al rockului, realizator de emisiuni radio si nu in ultimul rand, pescar.

16 Responses to “Bibaniada de pe Valea Argovei”

1. Codrut iFish says:

Bun intermezzo-ul cu salai intre bibani.

2. the war on error says:

bibaniada de vara, faza pe judet.
    refreshizant.

3. gabie says:

adevarul e ca iti trebuie o mare doza de romantism ca sa te duci la biban in a doua patrie a salaului.

• Codrut iFish says:

Mi-e dor de niște cocoșați ca naiba. Iar daca sunt pe loc bun de dat la fly, sunt vândut cu tot nădragi.

4. Lenti says:

Gabie, decat salai mici mai bine bibani mari si multi

5. Codrut iFish says:

Facem repede trupa de New Romantics d’aia cu sacou suflecat si cravata ingusta de piele si tragem si-o piesa ca tot fac foamea studiourile si ne putem incadra in buget 🙂

6. Lenti says:

Codrut, mergea la fly perfect. Mai ales pe drumuri

7. Ghenadie says:

Lenti, tu faci misto de fly-ieri sau doar mi se pare? 😛

PS : ca fapt divers, mi-am luat “action camera HD” … urmeaza reportaje..tineti aproape 😛

8. romulus says:

Ghenadie, asa da , cu totii pe pelicula .

9. Lenti says:

asa e. drumuri scufundate

• Ghenadie says:

pfuuu, pacatele mele… si eu am crezut ca ii pui sa dea dupa mustele de pe marginea drumului 🙂